Branding dla nowej serii kosmetyków Vis Plantis&Loton Cosmetics
Branding dla nowej serii
kosmetyków Vis Plantis
&Loton Cosmetics
Vis Plantis to polska marka kosmetyków założona przez Elfa Pharm. Już od wielu lat dostarcza na rynek wysokiej jakości produkty przeznaczone do pielęgnacji włosów, twarzy i ciała. W ramach współpracy z Loton Cosmetics, marka stworzyła 4 nowe linie kosmetyków przeznaczonych do pielęgnacji włosów. We współpracy z marką stworzyliśmy kreatywne koncepcje na branding dla wszystkich opakowań, tworząc łącznie linię 20 etykiet.
Naszym celem było jak najlepsze wyeksponowanie charakterystyki produktów. Tym samym postawiliśmy na wyraźne i wpadające w oko zdjęcia składników, które były wykorzystane w 4 seriach produktowych do włosów:
- przetłuszczających z algami
- suchych i matowych z jedwabiem
- cienkich i osłabionych z olejem arganowym
- zniszczonych i łamliwych z kreatyną
Aby jak najlepiej przedstawić zastosowanie produktów, wykorzystaliśmy także kolorystyczne aple, na których umieściliśmy kluczowe informacje, stosując wyraźną typografię. Zwiększona czytelność i jasny układ pozwalają konsumentowi na szybkie zidentyfikowanie produktów i wybranie tych właściwych do jego potrzeb. Całość została uzupełniona o elementy uszlachetniające – m.in. metalizę odbijającą światło, dając interesujący i przyciągający spojrzenia efekt na półkach sklepowych.
Zespół:
Kreacja graficzna: Aleksandra Luboch
Nadzór kreatywny: Sylwia Dudzińska
Branding nowej linii
napojów gazowanych
marki Hellena
Dla marki Hellena – jednej z największych na polskim rynku napojów – stworzyliśmy branding nowej linii napojów gazowanych, składającej się z trzech wariantów smakowych – Orange, Lemon i Citrus Mix. Wszystkie wersje zyskały unikalną, owocową etykietę z wykorzystaniem charakterystycznego dla marki oranżadowego kapsla. Nowości promowane są hasłem „Autentycznie cytrusowe”, bo zaskakują autentycznym smakiem cytrusów. Dzięki 20%-owej zawartości soków z owoców oraz bardzo dobrym nagazowaniu intensyfikują wrażenie rześkiego orzeźwienia oraz skutecznie gaszą pragnienie w ciepłe dni.
To właśnie te cechy uwypukliliśmy w swoich projektach – tak, aby wizualnie podkreślić i odzwierciedlić autentyczność smaku przekładającą się na wyjątkowy, cytrusowy skład produktów. Tak, jak napoje są nasycone smakiem soków z owoców, tak i etykiety zaprojektowaliśmy z wykorzystaniem żywych kolorów, osadzonych w nowoczesnym designie.
Grafika etykiet nawiązuje do sztandarowego produktu marki – Oranżady Hellena. W centralnej części został umieszczony charakterystyczny kapsel w wersji z wyróżnieniem kolorystycznym smaku. Odpowiednio dobrany krój pisma, opisujący cytrusowe warianty, nadaje projektowi dynamizmu i nowoczesności. Integralna część kapsla – logo marki Hellena podkreśla przynależność produktu do polskiego brandu i pozwala trwale zakorzenić się w świadomości konsumenta. W graficznej komunikacji linii napojów gazowanych obecne są również soczyste owoce – elementy kształtem kojarzone z soczystością i tym, co jest istotną nowych produktów – owocowością.
Egzotyczny charakter znajduje swoje odzwierciedlenie w nowoczesnym designie butelki, która opleciona została skórką pomarańczy. Zdobienie nawiązuje do cytrusowego smaku napojów oraz akcentuje wyjątkowość nowych produktów. Specjalnie zaprojektowane wzornictwo sprawia, że butelka zyskuje na rynku miano unikatowej. Pojemność wynosi 1,5 l.
Autorem idei kreatywnej oraz projektu jest Katarzyna Łoboda-Karki.
Nadzór kreatywny nad projektem sprawowała Anita Kamila Sochacka.
Strategia komunikacji
i rebranding marki Polargos
Polargos to jeden z największych w Polsce producentów bram i ogrodzeń. Powstające w fabrykach firmy produkty sprzedawane są nie tylko na rynek krajowy, ale również z sukcesem podbijają rynki zagraniczne. W ramach ciągłego rozwoju – zarówno na płaszczyźnie produktowej, jak i marketingowej – firma przeszła gruntowny rebranding, zyskując nowe logo, tożsamość wizualną oraz strategię komunikacji.
Pierwszym etapem współpracy był nadzór nad rebrandingiem firmy. Stworzyliśmy nową identyfikację wizualną, która z początkiem 2022 r. jest konsekwentnie implementowana na wszystkie kanały komunikacji. Wszystko to w oparciu o wypracowaną strategię komunikacji, którą również stworzyliśmy dla marki.
Zaprojektowany przez nas znak ściśle koresponduje z charakterem działalności firmy. Składa się on z dwuelementowego sygnetu, będącego metaforycznym przedstawieniem otwartej bramy oraz wpisanej w sam środek nazwy marki. Całość opatrzona jest claimem: Ogrodzenia od profesjonalistów.
Claim ten stanowi kreatywne rozwiniecie powstałej w agencji strategii – produkty Polargos plasują się w segmencie DIY, dzięki czemu są one łatwe w montażu nawet przez laików. Poszczególne elementy zostały stworzone na tyle profesjonalnie i funkcjonalnie, że nie potrzeba grona ekspertów i fachowców, aby móc zamontować systemy ogrodzeniowe – wystarczy do tego niewielka, sąsiedzka pomoc.
Nowe logo Polargos, jako całość, to symbol otwartości na nowe rozwiązania, technologie, ludzi, trendy oraz próba pokazania wprost obszaru działalności firmy. Skosy zastosowane w nowej identyfikacji wizualnej to podkreślenie dynamiki w działaniu, realizacji celów i wyznaczania kierunku rozwoju dla całego rynku ogrodzeń.
Użyta kolorystyka jest swoistym mostem tożsamościowym między starą, a nową identyfikacją. Zieleń była z Polargos od samego początku, to kolor charakterystyczny dla firmy, który odróżnia ją od konkurencji, dlatego pozostał niezmieniony.
Lotna przejęła również obsługę komunikacyjną marki w mediach społecznościowych. Opracowana strategia działań w SoMe zazębia cele wizerunkowe oraz sprzedażowe marki. Działania komunikacyjne prowadzone są obecnie na Facebooku, Instagramie i LinkedInie.
W ramach obsługi marketingowej brandu Polargos, agencja tworzy także materiały BTL oraz wszelkie niestandardowe akcje w zróżnicowanych kanałach komunikacji.
Zadaniem agencji jest również doradztwo i merytoryczne wsparcie Klienta w zakresie prowadzonych działań komunikacyjno-strategicznych.
Zespół:
Kreacja graficzna: Michał Wyszyński
Nadzór kreatywny: Anita Kamila Sochacka
Strategia komunikacji i project management: Piotr Flis
Nadzór social media: Piotr Mateńko
Linia wiosenno-letnia kosmetyków Gift of Nature by Vis Plantis
Gift of Nature by Vis Plantis to seria naturalnych, w 100% wegańskich kosmetyków, które odpowiadają na potrzeby nowoczesnych kobiet, chcących skutecznych i sprawdzonych produktów. Kosmetyki z serii GoN znane są ze stawiania na oryginalne zapachy, naturalny skład i ciekawy design etykiet oraz opakowań.
To właśnie dla kosmetyków Gift of Nature zaprojektowaliśmy wiosenno-letnie etykiety, które zostały umieszczone na specjalnej, okazjonalnej serii opakowań. Projekt obejmował etykiety dla 4 produktów – dwóch wersji zapachowych żelu pod prysznic oraz 2 zapachów balsamów do ciała.
Jednym z najważniejszych założeń było stworzenie takiego projektu, który już na pierwszy rzut oka „przeniesie” konsumenta w pełen słońca i ciepła świat. Wersja zapachowa z czerwonym jabłuszkiem kojarzy się ze spokojnymi i kojącymi chwilami w letnie dni na wsi, a tropikalna odmiana zapachowa to czysty świat egzotyki, kołyszących się palm i szumiącego, ciepłego i krystalicznie czystego oceanu.
Wybrana przez nas kolorystyka w pełni koresponduje z charakterem produktów, a także wyróżnia je na półce spośród pozostałego asortymentu. Duże nazwy i ilustracje owoców wizualnie wskazują na konkretną linię zapachową. Ilustracyjny styl, jaki właśnie został zaimplementowany do projektu, wpisuje się w szerszą koncepcję designerską innych linii i produktów kosmetycznych marki – stanowi tym samym o spójności stylistycznej brandu oraz o podążaniu za obowiązującymi trendami w świecie designu.
Wyraźnie acz wciąż doskonale wpisujące się w projekt logo oraz pozostałe informacje sprawiają, że konsument bez problemu jest w stanie powiązać atrakcyjnie wyglądający produkt z marką Gift of Nature.
Zespół:
Kreacja graficzna: Katarzyna Łoboda-Karki
Nadzór kreatywny: Anita Kamila Sochacka
Kampania wafli Fitos marki Kupiec
Fitos to nowy subbrand marki Kupiec, stanowiący podgrupę wafli smakowych w portfolio marki. Dla Fitos stworzyliśmy koncept kreatywny na kampanię wizerunkową w kanałach online i offline.
Głównym założeniem projektów było podkreślenie wyjątkowego smaku przekąski, która umili każdą chwilę – toffi, chilli oraz śmietana z cebulką. Wyjątkowość produktu pokazana została poprzez surrealistyczne i przyciągające uwagę odsłony. Bohaterom kreacji, którzy spędzają swój czas podczas różnorodnych aktywności, towarzyszą wychodzące z ziemi czy sufitu, przeskalowane obiekty symbolizujące poszczególne smaki produktów.
Skupienie się na walorach smakowych oraz na spędzaniu czasu we wspólnym gronie bliskich osób – czy to rodziny, czy przyjaciół – to dwa fundamenty kreacji reklamowych, które za zadanie miały dotrzeć do różnorodnych grup docelowych – zarówno do młodszych jak i do starszych odbiorców.
Zespół:
Koncepcja kreatywna i projekt: Katarzyna Łoboda-Karki oraz Piotr Mateńko
Nadzór kreatywny: Anita Kamila Sochacka
Identyfikacja wizualna marki Finamax
Finamax to firma zajmująca się pośrednictwem kredytowym przy zakupie nieruchomości. Z uwagi na silny rozwój oraz zapotrzebowanie rynku na usługi tego typu, właściciele marki postanowili odświeżyć wizerunek firmy. Stworzona propozycja dodawała marce świeżości, energii, witalności i siły. Kojarzący się z Finamax „x” został przez na zachowany, zmodyfikowaliśmy jednak jego wygląd nadając dodatkową symbolikę.
Zespół:
Tożsamość wizualna: Michał Wyszyński
Nadzór kreatywny: Anita Kamila Sochacka
Projekt nie będzie wdrożony.
Identyfikacja wizualna Muzeum Regionalnego w Stalowej Woli
Muzeum Regionalne w Stalowej Woli to placówka, która już od wielu lat udostępnia lokalnej publiczności zbiory o charakterze regionalnym z zakresu archeologii, historii, etnografii i sztuki. Dla placówki, w ramach przetargu, przygotowaliśmy kompleksowy system identyfikacji wizualnej.
Nasza propozycja czerpie ze światowych, powszechnie obowiązujących nurtów systemów identyfikacji, które z sukcesami są implementowane w największych placówkach muzealnych na świecie. Odwaga charakterystyczność i wzbudzanie zaintrygowania są głównymi wyróżnikami kreacji, obok której nie można przejść obojętnie.
Pomimo swojej wyrazistości i szeregowi modułów, całość osadzona jest w prostym i zrozumiałym dla wszystkich wykonaniu. SIW w swoim założeniu nie ma przytłaczać oferty muzealnej, a tworzyć przestrzeń na jej prezentację. Zaprojektowane elementy i układy o uniwersalnym charakterze stanowią tło dla prac i zbiorów muzealnych, stawiając je na pierwszym planie jako główny element komunikacji instytucji.
Koncepcja wykorzystuje wyraziste kształty, nowoczesność, font bezszeryfowy oraz logo, które jest czytelne dla wszystkich odbiorców – brak ozdobników i duży, typograficzny charakter umożliwia dobry odbiór także osobom niedowidzącym.
Element graficzny na plakatach i innych materiałach został zaczerpnięty z głównego kształtu logo MRSW. Dzięki temu możliwa byłaby łatwa adaptacja na materiały reklamowe, w zgodzie z najbardziej rozpoznawalnym elementem i symbolem muzeum. W zależności od tego, na jakie potrzeby muzealne przygotowane byłyby materiały (czy to do głównej siedziby MRSW czy jego oddziałów), zaprojektowane nośniki, prócz warstwy tekstowej, są rozróżniane również na płaszczyźnie kolorystycznej oraz graficznej.
System identyfikacji wizualnej został zaprojektowany tak, aby był wsparciem dla oferty muzealnej i stanowił swoistą przestrzeń do opowiadania historii przez muzeum.
Zespół:
Tożsamość wizualna: Michał Wyszyński
Nadzór kreatywny: Anita Kamila Sochacka
Projekt nie będzie wdrożony.
Identyfikacja wizualna
Time Trend
Time Trend to jedna z największych w Polsce sieci salonów z markowymi zegarkami – Klienci firmy mogą dokonywać zakupów luksusowych towarów w aż ponad 100 placówkach na terenie całego kraju.
W ramach prężnego rozwoju, brand zyskał nową identyfikację wizualną zaprojektowaną przez naszą agencję.
Zanim zaczęliśmy prace nad właściwą identyfikacją, przeprowadziliśmy delikatny lifting istniejącego logo. Zmieniono w nim proporcje elementów graficznych i tekstowych, ich grubość oraz odległość od siebie. Dzięki temu powstała zamknięta kompozycja, w której wszystkie dotychczasowe elementy zostały umieszczone w określonej przestrzeni.
Z sygnetu logo zaczerpnęliśmy charakterystyczny układ wskazówkowy, który stał się trzonem nowej identyfikacji wizualnej. Tarcza wyznaczająca godzinę 9 pojawia się na wszystkich materiałach i jest ich nieodzownym punktem. Użyty w projekcie kolor marki – burgund – podkreśla istotne cechy Time Trend: produkty z kategorii premium, ich elegancję oraz najwyższej jakości obsługę klientów sieci.
Nowy kod wizualny został zaimplementowany do wszystkich materiałów reklamowych i biurowych, które wykorzystuje brand Time Trend.
Zespół:
Tożsamość wizualna: Michał Wyszyński
Nadzór kreatywny: Anita Kamila Sochacka
Obsługa kanałów Social Media
dla SPAR Polska
Czy dressing do potraw potrafi rozbawić? Czy historia ananasa może być ciekawa? Da się w ogóle połączyć włoszczyznę z RTM-em i tym samym „uśmiechnąć internety”?
Na wszystkie pytania już trzeci rok odpowiadamy bez wahania TAK. A pewność siebie + odpowiednia strategiczna praca = prowadzona z humorem i kreatywnością komunikacja socialowa dla marki SPAR – jednej z największych sieci spożywczych w Polsce.
W praktyce wygląda to tak:
Produkty dostępne w sklepach marki wprawiamy także w ruch. Pojedynczo i zbiorczo, prezentując regularnie ofertę promocyjną SPAR.
Dzielnie moderujemy każdego dnia tak, aby żadna wiadomość czy komentarz nie pozostały bez odpowiedzi.
Ale nasza komunikacja to nie tylko produkty! To także kilka serii, w których dzieliliśmy się z użytkownikami poradami domowymi i kulinarnymi, historiami o jedzeniu oraz przepisami!
Lubimy też konkursy, w których z przyjemnością rozdajemy nagrody!
Odpowiadamy również za reklamy kierowane do userów na Facebooku i Instagramie. Wszystko po to, aby jak najwięcej osób w internetach zobaczyło ofertę nie z tej ziemi! A jak się prezentują efekty po roku działalności?
Przez ostatni rok udowodniliśmy, że możemy tworzyć spójną i długotrwałą komunikację marketingową, która będzie docierać do zróżnicowanych grup docelowych. A wszystko to w otoczce kreatywności, humoru i zaangażowania.
Da się? W Lotnej zawsze się da!
Copywriting oraz nadzór kreatywny i strategiczny: Piotr Mateńko
Kreacja graficzna: Aleksandra Luboch, Urszula Małyszko, Michał Wyszyński
Chr. Hansen – identyfikacja wizualna
programu IRIS
Chr. Hansen to globalny gracz na rynku bio-naukowym, który zajmuje się produkcją naturalnych rozwiązań dla napojów, jedzenia oraz przemysłu farmaceutycznego i rolniczego. Rokrocznie firma dostarcza producentom z całego świata probiotyki, enzymy, naturalne barwniki i kultury bakterii.
Jednym z flagowych projektów marki jest IRIS – narzędzie, a właściwie cały pakiet świadczeń skierowany do profesjonalnych hodowców. Pomaga przebadać florę bakteryjną jelit drobiu (badanie dokonywane jest kilka razy do roku) oraz dokonać jej analizy. Właśnie dla tego zaawansowanego produktu stworzyliśmy kompleksową tożsamość wizualną oraz Key Visual.
Ważnym elementem prac projektowych była gruntowana analiza nowego narzędzia od Chr. Hansen. Przenośne urządzenie badawcze kojarzyło się z dynamicznym postępem w nauce, rozwojem technologii i stwarzaniem możliwości odkrywania tego, co ukryte – nie tylko dla wyspecjalizowanych osób, ale też dla osób zajmujących się hodowlą.
Określając wartości, jakie kryją się za tym projektem, mogliśmy przystąpić do prac projektowych.
Sygnet znaku IRIS jak i Key Visual narzędzia nawiązują do oka i jego tęczówki. Ruch w nich uchwycony symbolizuje dynamizm oraz obrót – na przykład obecny podczas przekręcania mikroskopu – narzędzia, które jest jednym z symboli produktu.
Wspomniana dynamika stanowi pozycję wyjściową do komunikacji graficznej, podkreślającej rozwój, progres i motywację, które towarzyszą codziennemu działaniu Chr. Hansen. Oko z kolei to symbol wnikliwości, badania i poznania najdrobniejszych szczegółów – a więc główne założenia programu IRIS.
Dominantą kolorystyczną projektu stanowią barwy granatowe i niebieskie – kojarzące się z nauką, rozwojem oraz technologią – trzeba filarami, na których oparte są działania Chr. Hansen oraz projekt IRIS. Wybrany zestaw barw pozwolił nam również na uchwycenie dynamiki – obecnej w postępie technologicznym jak i w szybkości działania zestawu IRIS.
Identyfikację wizualną zaprojektowaliśmy tak, aby mogła być bez problemu implementowana na wszystkie kanały komunikacji marki. Stworzone zostały projekty opakowań, materiałów drukowanych (kwestionariusze, ulotki, korespondencja wewnętrzna) oraz wieloformatowe kreacje mogące być publikowane w przestrzeni cyfrowej.
Zespół:
Autor idei i projektu: Michał Wyszyński
Nadzór kreatywny i projektowy: Sylwia Dudzińska i Piotr Flis