Projekt opakowań na Oleje marki LOTOS

Projekt opakowań
na Oleje marki LOTOS


Grupa LOTOS S.A. to druga co do wielkości w Polsce i jedna z większych w Europie rafinerii naftowych. Przedsiębiorstwo, poprzez swoje spółki, działa w branży poszukiwań, wydobycia, a także przetwórstwa ropy naftowej i dystrybucji powstałych z niej produktów.

W ramach współpracy z jedną z nich – LOTOS Oil – przeprowadziliśmy prace nad ujednoliceniem etykiet olejów z jedenastu linii i pięciu zastosowań – wszystko w celach łatwiejszej identyfikacji produktów dostępnych na stajach paliw w całej Polsce.

Dla olejów przeznaczonych dla pojazdów osobowych, ciężarowych, przekładniowych, rolniczych oraz motocykli i jednosuwowych zastosowaliśmy wspólne elementy – tak, aby zachować spójność między wszystkimi opakowaniami:

  • taki sam układ elementów (metka, KV, tło, pojemność, nazwa i logo) i cech (we wszystkich litrażach)
  • jednolita typografia (wykorzystano font kojarzący się z tematyką techniczno-motoryzacyjną)
  • system kolorystyczny tła związany jest z danym zastosowaniem oleju, a metki – jego linią










Identyfikacja wizualna WOF




Warszawski Obszar Funkcjonalny (WOF) jest programem prowadzonym na szeroką i kompleksową skalę, zrzeszającym Miasto Stołeczne Warszawa (lider) i aż 25 gmin będącymi partnerami. Celem projektu jest zwiększenie dostępności przestrzeni i usług publicznych, uatrakcyjnienie oraz rozszerzenie oferty kulturalnej i turystycznej, podniesienie jakości usług transportu publicznego, usprawnienie systemu parkowania oraz zwiększenie świadomości instytucji i osób fizycznych na temat środowiska. W ramach prowadzonego projektu, wyodrębniono 5 podstawowych obszarów tematycznych:

  • E-dostępność: system mikro-nawigacji i informacji kontekstowej, dzięki któremu poruszanie się po przestrzeniach publicznych stanie się prostsze
  • E-turystyka: wirtualny, spersonalizowany, mobilny przewodnik dla turystów i mieszkańców z informacjami kontekstowymi oraz elementami grywalizacji i rzeczywistości rozszerzonej
  • E-transport: planer podróży komunikacją metropolitalną w oparciu o rozkład jazdy w czasie rzeczywistym
  • E-parkowanie: aplikacja ułatwiająca poruszanie się po mieście i odnajdowanie wolnych miejsc parkingowych w czasie rzeczywistym
  • E-środowisko: system i aplikacja zbierająca dane na temat parametrów środowiskowych – jakość powietrza i natężenie hałasu

Aby zachować spójność programu wraz z jego obszarami tematycznymi, stworzyliśmy kompleksowy System Identyfikacji Wizualnej.

Znak składa się z sygnetu, który składa się z pierwszych liter nazwy własnej programu oraz logotypu, będącego nazwą programu. Dwa półkola symbolizują obszar – centrum miasta i usług. Sprawiają wrażenie obracania się, co nasuwa na myśl funkcjonalność, działanie, pozytywną energię i nowoczesność. Niezamknięta forma wskazuje na otwartość i nieograniczone możliwości i okazje stojące przed uczestnikami programu. Półokrąg, będący sam w sobie uniwersalną formą ekspresji, jest prosty w adaptacji praktycznie na każdym nośniku medialnym. Jego wypadkowe oddają symbolikę obszaru, strefy i pasują do każdej z cech identyfikowalności programu. Projekt znaku ma również swoje korzenie w wizerunku Syreny Warszawskiej – symbolu Stolicy i głównego elementu jej herbu.

Tym samym powstał projekt graficzny, który w pełni brał pod uwagę potrzeby samorządów oraz dokładnie odpowiadał na stworzony przez nie brief.





W SIW użyto bezszeryfowego fontu, który dzięki swojej budowie jest komplementarny z geometryczną formą sygnetu. Dodatkowo specjalnie dobrano font nagłówkowy – poprzez swoje obłości zmiękcza kompozycję i nadaje bardziej przyjaznego charakteru.







Kolorystyka wykorzystana w logo i elementach identyfikacji nawiązuje do miasta i ruchu ulicznego. Ciepłe i kontrastowe barwy są przyjemne w odbiorze. Paleta została utworzona w oparciu o mnogość silnych i nasyconych barw miasta tętniącego życiem. Żywiołowość równoważy obecność chłodnego, niebieskiego koloru. Zestawienie barw sugeruje współpracę, funkcjonalność i nowoczesność. Cała stylistyka podnosi dynamikę zaprojektowanego sygnetu. Ważną rolę odgrywa tu też odpowiednio dobrany kontrast, dzięki któremu korzystanie z serwisu jest łatwe również dla osób słabowidzących.







Projekt opakowań
Gift of Nature by Vis Plantis

Gift of Nature by Vis Plantis to seria naturalnych, w 100% wegańskich kosmetyków, które odpowiadają na potrzeby nowoczesnych kobiet, chcących skutecznych i sprawdzonych produktów. Kosmetyki z serii GoN znane są ze stawiania na oryginalne zapachy, naturalny skład i ciekawy, przyciągający spojrzenia design.








W ramach współpracy z marką, stworzyliśmy projekty opakowań dla nowego produktu jakim jest wegański, naturalny dezodorant w kremie. W projekcie kierowaliśmy się dwiema, głównymi wytycznymi – chęcią pokazania naturalnego charakteru produktu, a także wizualnego dopasowania do głównej grupy docelowej.

Tym samym branding opiera się na nasyconej barwami, doskonale widocznej i przyciągającej wzrok kreacji. Jej głównym elementem i pierwszoplanową postacią jest kobieta w medytującej pozycji – to podkreślenie charakteru mindfulness ściśle powiązanego z target grupą oraz związanych z nim aspektów, takich jak harmonia, zgoda z otaczającą naturą, a także wewnętrzny spokój i subtelność. Postać ma delikatnie podniesione ramiona, dzięki czemu wizerunek kontekstowo dopasowany jest do zastosowania kosmetyku, zachowując wciąż estetyczne i przyjazne dla oka aspekty graficzne.

Ważną rolę odgrywają również owoce rozłożone wokół postaci, pokazując linię zapachową – owoce leśne. Całość utrzymana została w naturalnej kolorystyce i stylistyce, dodatkowo podkreślając główne walory produktu, a także ukazując go w instagramowym looku, który swoją wizualną ekspresją przełamuje mroźne pory roku jak i idealnie wpasowuje się w gorące, letnie miesiące.







Lotna dla Gift of Nature


Lotna dla Gift of Nature



Zespół:

Kreacja graficzna: Katarzyna Łoboda-Karki
Nadzór kreatywny: Anita Kamila Sochacka

Niebieski szlak – U nas się opłaca


LOTOS Niebieski Szlak to projekt Grupy LOTOS, w ramach którego na 12 stacjach paliw między Warszawą, a Trójmiastem powstały punkty ładowania samochodów elektrycznych. Inicjatywa w ramach okresu testowego oferowała użytkownikom darmowe korzystanie z usługi ładowania. Po zakończeniu pierwszego etapu funkcjonowania, na stacjach została wprowadzona jednorazowa opłata za ładowanie.

W związku z tym wydarzeniem przeprowadziliśmy kompleksową kampanię informacyjną prowadzoną w sieci i offline – od stworzenia idei kreatywnej po logistykę – produkcję i dystrybucję materiałów. W ramach projektu powstały kreacje przeznaczone do komunikacji digitalowej i w social mediach, a także ich adaptacje na fizycznych nośnikach, które zostały zainstalowane na stacjach paliw LOTOS – ulotki, woblery, zawieszki.

Za ideę kreatywną i sprawy copywriterskie odpowiadał współwłaściciel agencji – Piotr Flis.
Przygotowaniem materiałów graficznych zajęła się Paulina Troszczyńska. Agencja odpowiadała również za produkcję i dystrybucję materiałów reklamowych.







Identyfikacja wizualna
Kolej na rower


„Kolej na rower” jest inicjatywą powiatu nowosolskiego w zakresie promocji regionalnej turystyki. Na dawnych trasach kolejowych powstały dwa szlaki rowerowe o długości 18 i 30 kilometrów. Korzystający mają okazję podziwiać z rowerów malownicze krajobrazy polodowcowej pradoliny Barucko-Głogowskiej, na terenie której zlokalizowane są trasy.

W ramach zorganizowanego przetargu przez powiat nowosolski, stworzyliśmy propozycję systemu identyfikacji wizualnej dla tworzonego programu „Kolej na rower”. Źródeł identyfikacji można szukać w dwóch aspektach  – roweru i pociągu. To właśnie poszczególne elementy tych środków transportu stoją za ideą,  z której wyewoluowały logo i sygnet. To także symboliczne nawiązanie do tras kolejowych, na których powstały obecne szlaki rowerowe.

Rama roweru w propozycji graficznej zaczerpnięta została ze zderzaka odbojnika – najbardziej wystającego elementu starych, charakterystycznych składów kolejowych. Element ten nadaje dynamizmu i sprawia wrażenie ruchu. Koła nawiązują zarówno do roweru (wersja ze szprychami) jak i do pociągu, wzmacniając tym samym związek kreacji z hasłem programu.

Kolor siodełka i fragmentu typografii odnosi się do zielonego aspektu transportu jakim jest rower. To proekologiczne i środowiskowe postawy promowane przez program oraz przedstawicieli powiatu nowosolskiego. Obecny w kreacji gradient dodatkowo wzmacnia symbolikę rozwoju i ruchu.












Projekt nie zostanie wdrożony.


Międzynarodowa kampania
reklamowa GalliPro


Chr. Hansen to globalny gracz na rynku bio-naukowym, który zajmuje się produkcją naturalnych rozwiązań dla napojów, jedzenia oraz przemysłu farmaceutycznego i rolniczego. Rokrocznie firma dostarcza producentom z całego świata probiotyki, enzymy, naturalne barwniki i kultury bakterii.

Jednym z flagowych produktów brandu jest linia GalliPro – probiotyk w 3 odmianach, który ułatwia zwierzętom wchłanianie składników odżywczych z paszy. To właśnie dla tej linii przygotowaliśmy serię key visuali, które zostały wykorzystane w globalnej kampanii w 2019 r. mającej dwie odsłony.

Pierwszy etap to kreatywne pokazanie kształtu zwierząt – zostały uformowane za pomocą cieni rzucanych przez odpowiednio ułożone dłonie. Drugi bazował na metaforycznym ukazaniu trzech produktów jako sportowców, którzy osiągają sukcesy i są najlepsi w swoich dyscyplinach. Kreacje te były kontekstowo dopasowane do regionów, w których trwała kampania – w zależności od lokalizacji geograficznej, wybierane były najpopularniejsze w danym miejscu dyscypliny sportowe.

Lotna dla CHR Hanssen